EFTER ORDER

Om det är så att du inte fått någon orderbekräftelse eller märker att någon uppgift blivit felaktig, mejla till order@bigbaby.se eller ring 08-631 03 00 tonval 2, så fort som möjligt så hjälper vi dig därifrån. 

Avisering 
Om ditt paket skickas som Mypack så kommer du att få ett mejl med kollinummer så du kan följa ditt paket. När paketet anlänt till ditt uthämtningsställe får du ett sms till det telefonnummer som du angett. Det finns även möjlighet att få aviseringen på mejl, om så önskas kontakta oss i förhand. Du har 14 dagar på dig att hämta paketet innan det skickas i retur till Big Baby.

Hämta vara i butik
Om du valt att hämta ut din order i butik ska du invänta ett upphämtningsmejl. Dessa order hanteras endast vardagar mellan 10.00-14.00. Du kan sedan hämta din order under butikens ordinarie öppettider. Medtag legitimation. Bud ska visa bådas legitimation. 

Returer 
Om du vill returnera hela eller delar av din order ska detta göras inom 14 dagar. Om du ångrar ditt köp skall varan returneras till oss oanvänd i originalförpackningar med alla etiketter, bruksanvisningar mm intakta, om inte förbehåller vi oss rätten att göra avdrag i förhållande till varan och förpackningens skick.

Paketera varan väl, om möjligt återanvänd förpackningen den kom i. Lägg med originalkvitto, alternativt kvittokopia i returen. Vid retur bekostar du frakten tillbaka. Återbetalning sker så fort den returnerade varan kommit in på vårt lager, normalt inom 2 veckor. Vi ber dig kontakta oss inom 3 dagar från det att du hämtat ut din order vid eventuell felleverans eller liknande. Har du frågor kring din retur, mejla oss på order@bigbaby.se eller ring 08-631 03 00 tonval 2. 

Returer skickas till: 
Big Baby 
Jägerhorns väg 6 
141 75 Kungens kurva

Skadad vara 
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Om paketet har en synlig skada vid leverans ska du anmäla detta direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket. Synliga skador som inte rapporteras direkt kan ej hanteras/reklameras i efterhand. 

Ej uthämtad vara 
I de fall beställd vara inte hämtas ut och kommer i retur till Big Baby debiteras 200 kr för att täcka kostnaden för frakt + returfrakt + administration. Detta gäller även för varor som returneras på grund av ofullständig eller felaktig adress etc. För större leveranser (10 kg och över) som inte hämtas ut eller en hemleverans som ej tas emot så debiterar vi utefter kollivikt och fraktkostnad. Denna kostnad kan ligga på 400:- och uppåt.

Om du har valt att hämta ut din order i någon av våra fysiska butiker så har du 30 dagar på dig om inget annat är överenskommet med Bigbaby.se. Om ordern inte hämtas ut inom 30 dagar från det att ordern är lagd så tillkommer en hanteringskostnad på 200:-. 

Reklamationer 
Vid reklamationer ber vi er att fylla i alla efterfrågade uppgifter i detta formulär: www.bigbaby.se/reklamation. Om du skulle stöta på problem med att bifoga för stora bilder/film så kan dessa mejlas separat till order@bigbaby.se. Vi kommer därefter återkomma till er inom 2 dagar. Big Baby står för returfrakten för godkända reklamationer. Vid reklamationer följer Big Baby riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Mer information finns på www.konsumentverket.se. 

För reklamation i våra butiker ber vi er fylla i detta formulär: www.bigbaby.se/reklamation och skicka det till respektive butik alternativt kontakta butiken direkt. Det går även bra att komma in till butikerna. Medtag då kvitto + vara. Oftast är det enklare att lösa reklamationer i butiken vardagar före 16.00 eftersom vi då i bästa fall kan kontakta leverantören och ge besked direkt. Vi kan inte ersätta dig för utgifter som inte godkänts av oss i förhand.