Mam

MAM tillverkar produkter för barn 0-3 år och lägger sin fokus på lugnande, amning och matning, mun- och tandhälsa samt barnets mentala och fysiska utveckling. Här hittar du nappflaskor, dinappar, nappar och bitringar av alla de slag. MAM står för utmärkt kvalitét och snygg design. MAM startades av en mans vision. Peter Röhrig, en utbildad plasttekniker och passionerad familjefar, tyckte att utbudet på nappar och nappflaskor bestod av antingen tilltalande design eller medicinskt beprövad funktion. Antingen eller. Peter valde då att tillsammans med forskare, läkare och formgivare skapa en napp som bestod av båda. Detta var starten på MAM.

Företaget startades 1976 i Österrike. Första MAM-nappen kom ett år senare. MAM samarbetar alltid med experter inom medicin och utvecklingspsykologi samt barnmorskor och föräldrarådgivare. Dessa i sin tur har ett nära samarbete med fackpersonal inom material-och produktionsteknik samt etablerade designers. Företaget tillverkar produkter för barn 0-3 år och lägger sin fokus på lugnande, amning och matning, mun- och tandhälsa samt barnets mentala och fysiska utveckling. Vartefter deras kunskaper ökar så förbättras produkterna och MAM delar gärna med sig av sina studieresultat. De finns att hitta på deras webbsida för Healthcare Professionals eller som deltagare i tillsyns- och standardiseringsorgan.

MAM har all sin forskning och utveckling på platser som kan högteknologi t.ex. Österrike, deras produktion sker i Ungern och deras gummitillverkning finns i Thailand. 1990 köpte MAM upp den svenska marknadsledaren Bambino. 1990 var också året då deras första egna produktionsanläggning i Ungern öppnades. 85% av deras plastdelar tillverkas i Österrike. Efter det så monteras alla delar ihop i deras produktionsanläggning i Vaskeresztes där ca 300 anställda jobbar och skickas sedan världen över. I Thailand jobbar ca 100 anställda med att tillverka MAMs latexnappar. Naturgummit kommer från färsk mjölk som skördas från Heveaträd på hållbart förvaltade familjegårdar och lokala, små kooperativ och bearbetas direkt lokalt. På så sätt undviker företaget långa transportvägar och medförd kvalitetsförlust samt onödiga CO2-utsläpp.

Varje MAM-produkt är resultatet av mångårig forskning, talrika provningar och ständiga förbättringar. MAM för en ständig dialog med sina kunder och får feedback på sina produkter. Under åren 2009 till 2014 kommunicerade MAMs marknadsforskning med över 35 000 föräldrar världen över för få deras åsikter och vilka krav de har på MAMs produkter. MAM har genom åren skapat 28 uppfinningar som skyddas av 91 patent och 15 bruksmönster, samt 48 produkters utseende i mer än 239 mönsterskydd. MAM har samarbetspartners över hela världen vilket gör att deras produkter finns i totalt 47 länder världen över, spridda över 4 kontinenter. Exportdelen av produktionen är ca 95 %.

Visa som Rutnät Lista

Produkter 1-12 of 50

Sida
per sida
Stigande ordning
Visa som Rutnät Lista

Produkter 1-12 of 50

Sida
per sida
Stigande ordning